tisdag 22 mars 2011

Friskförklarade igen

Efter att i nästan tre veckor haft sjukstuga här hemma är äntligen alla friskförklarade igen:-)

Det hela inleddes med att Lilleman plötsligt började hosta och sen drabbades av allt som hör en förkylning till. Dessutom fick han för första gången feber och då var det några dagar då det gjorde riktigt ont i mitt mammahjärta. Jag kände mig väldigt maktlös när han inte orkade göra annat än att ligga ned i lekhörnan och gny. Lilleman är ju ingen stordrickare till vardags och med feber i kroppen var det i princip omöjligt att få ned någonting. Som tur var hade jag samma dag som han insjuknade hämtat ut ett paket från Buzzador som innehöll Nestlés fruktsmoothie för barn. Den var helt super!!! När inget annat gick ned, trots att jag lockade med både juice och saft, så gillade han smoothie'n. Ett hett tips är att hälla upp lite smoothie i en burk och ställa in i frysen en stund. Då blir det som sorbet. Lilleman älskade det:-)

Mot bättre vetande hade jag faktiskt en förhoppning om att jag inte skulle smittas, men tji fick jag. Efter att i en veckas tid ha blivit mer eller mindre marinerad i Lillemans snor så trillade även jag dit. Det resulterade i en veckas förkylning och huvudvärk. Även sambon blev sjuk, om än i bara några dagar.

Samtidigt som jag snorade som mest brakade Lillemans mage ihop vilket resulterade i att jag en natt tvingades byta på honom fem gånger. Han som numer sover som en stock hela nätterna igenom... Då blöjförbrukningen steg panikartat blev det några dagar då vi knappt vågade lämna lägenheten. Jag var allt för rädd för att jag skulle höra det pruttande ljudet utan att vara i närheten av ett skötrum. Läckade i overallen kändes inte så lockande.

MEN, tro det eller ej, nu är äntligen hela familjen åter på benen och alla sjukdomar lyser med sin frånvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar