torsdag 3 mars 2011

Supersmidig och billig skötväska

Då jag helt tröttnat på min gamla skötväska gav jag mig ut på jakt efter en ny. Precis som förra gången jag var på jakt efter en väska så är det verkligen en djungel där ute. Efter att ha besökt diverse babybutiker och kollat runt på nätet så hittade jag en perfekt väska på Stadium av alla ställen.

Revolution One Strap Bike Bag
http://www.stadium.se/mode/juniorklader/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag

Även om den inte uppfyllde alla mina önskemål så var det kärlek vid första ögonkastet. Nu tre veckor senare kan jag bara konstatera att den är super. Jag är till och med sugen på att köpa en till som jag kan använda när jag är ute på språng utan barn.

Fördelar:
  • Många ytterfack.
    • Två stycken blixtlåsförsedda fack (ca 15x15x2 cm) framtill under locket. De är perfekta för småprylar som man vill ha nära till hands utan att behöva öppna väskan. Eftersom jag tycker att man ska dela på allt så använder jag ett av facken för mina småprylar och ett till Lillemans nappar, servetter o dyl.
    • Ett blixtlåsförsett fack (ca 13x16x2 cm) på ena sidan. Perfekt för mammas mobil:-)
    • En flaskhållare i resårtyg på andra sidan.
    • Ett blixtlåsförsett fack (ca 18x10 cm) på baksidan av väskan. Detta fack är främst avpassat för platta saker, exempelvis biljetter.
  • Tre färger - två mönstrade och en helsvart (för oss som inte gillar blommiga skötväskor eller har en sambo som vägrar att befatta sig med en sådan väska...)
  • Stadig konstruktion som gör att väskan inte sakar ihop även om den inte är fylld till bredden.
  • Priset!!! Ynka 99 kronor på närmsta Stadium-butik eller på nätet http://www.stadium.se/
  • Lagom stor. Jag får lätt ned blöjor, skötprylar, extrakläder och matprylar utan det stora innerfacket blir rörigt eller fylls till bredden.
Nackdelar:
  • Enbart två innerfack.
    • Ett blixtlåsförsett fack mot "ryggen" ca 24x16 cm som passar utmärkt för mindre saker, men även funkar för blöjor om man hellre vill det.
    • Ett stort innerfack ca 12x35 cm. Här hade man kanske kunnat önska att det var uppdelat i två fack, men i och med väskans stabila konstruktion är det lätt att hålla ordning ändå. Blöjorna "kilas" perfekt fast bredden, dvs man kan ha dem stående i väskan. Jag planerar dock att sy ett fodral för blöjorna, engångsskötunderlägget och servetterna.
  • Eftersom det egentligen inte är en skötväska ingår inget skötunderlägg, men å andra sidan föredrar jag att ta med engångsunderlägg då de underlägg som ingår i väskor ofta är så stora och klumpiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar