måndag 4 april 2011

Äntligen en ny vecka

Idag känns det helt underbart att det är måndag för det innebär att det är en helt ny vecka. En ny vecka gör det på något vis lite lättare att lägga förra veckan bakom mig. Inte för att jag vet vad jag ska göra den här veckan men en sak är då säker, jag ska inte:
  • Tvingas sitta och le på babyrytmik timmarna efter att jag insett att jag håller på att få ett missfall.
  • Sitta i gynakutens väntrum, vare sig kvällstid eller dagtid.
  • Knappt våga lämna lägenheten av rädsla för att blöda igenom allt jag har på mig.
  • Googla timme ut och timme in på all info man kan hitta om missfall.
Istället ska jag:
  • Tillsammans med lilleman njuta av att våren förhoppningsvis kommit på allvar.
  • Med glädje läsa alla böcker lilleman kommer med, även om jag redan läst dem tio gånger den dagen.
  • Vårrensa garderoben för att göra plats för lite nya jobbkläder jag tänkte unna mig nu innan det är dags att ge mig ut i arbetslivet igen.
  • Njuta av ett glas riktigt gott rödvin i soffan framför TVn efter det att lilleman somnat ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar