tisdag 5 april 2011

Barnmat på burk

Lilleman är visserligen van vid att äta hemlagad mat, men det händer titt som tätt att en burk slinker ner. Vanligtvis av rent praktiska skäl när man är på språng eller har väldigt bråttom.

Anledningen till att vi valde att huvudsakligen laga egen mat till honom har nog sin grund i att jag redan innan jag blev med barn sa att jag aldrig skulle kunna föda upp någon på barnmatsburkar eftersom de luktar så illa. När vi sen fick ett barn så körde vi på den linjen av bara farten. Fast i takt med att tiden gick så introducerades burkar allt mer för det är bara att erkänna, det är jättepraktiskt i bland.

Nu må jag vara aningen kräsen vad gäller mat, men varje gång jag öppnar en burk slås jag av hur oaptitlig maten ser ut. Vad gäller lukt har jag numer lärt mig vilken typ av mat man ska köpa för att slippa stanken men vad ska jag göra med utseendet på maten!?!?!? Gäller inte devisen att man äter med ögat även för små barn?

1 kommentar:

  1. Den bästa av två världar: laga egen mat och frys in i formar som passar barnmatsburkar.
    Säljs på tex http://www.barnmatsburken.se

    SvaraRadera