tisdag 5 april 2011

Nästan negativt graviditetstest

Det här trodde jag aldrig att jag skulle säga, men äntligen är graviditetstestet nästan negativt. Efter att ha läst diverse skräckhistorier på nätet om folk som fortsatt att testa positivt i upp till nio veckor efter missfallet så känns det väldigt bra att hormonnivån sjunkit så fort för mig. Även om det på ett sätt känns som en evighet så är det faktiskt bara en vecka sedan allt satte igång förra veckan.

Nu återstår bara väntan på att ägglossningen ska komma. Min Clearblue fertilitetsmonitor är i alla fall nollställd och den nya förpackningen med teststickor jag beställde förra veckan kom i fredags så nu är jag redo för att åter vänta på att den ska indikera hög. Egentligen står det att man bör vänta i minst två menscykler efter graviditet (både avslutad och fullgången) men jag tänker försöka ändå. Funkar det så funkar det:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar