lördag 2 april 2011

Bra besked från gyn

I morse var jag in på gyn för att ta ett blodprov så att de kunde mäta min HCG-halt. Anledningen till detta var att läkaren jag träffade i förrgår ville utesluta att jag drabbats av ett utomkvedshavandeskap. Jag fick lämna ett prov även då och detta skulle då jämföras med dagens prov. Om halterna av HCG inte gått ned hade jag blivit tvungen till ytterligare undersökningar:-(

Men när jag var ned på stan på eftermiddagen och stod i kö för att betala lillemans första skor ringde de från kliniken och meddelade att provet såg jättebra ut. Halterna hade gått ned rejält och det enda jag behöver göra nu är att komma tillbaka på efterkontrollen där de ska se så att allt har kommit ut.

Även om jag fortfarande är ledsen och besviken över det som inte blev så blev jag ändå glad över detta besked. Jag resonerar som så att ju fortare halterna sjunker, desto fortare hoppas jag att min ägglossning kommer igång. Under mitt maniska missfalls-googlande de senaste dagarna har jag läst om väldigt många som lyckats redan på första försöket efter ett missfall, dvs de har inte ens fått mens däremellan. Tänk om jag kunde också kunde ha sån tur. Nu håller vi tummarna för det:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar