fredag 1 april 2011

Dags att damma av gamla framtidsplaner

Då allt inte kändes helt OK med den här graviditeten har jag tagit beskedet om missfallet bra även om jag självfallet är väldigt ledsen och besviken över att jag inte kommer att få hålla en nyfödd guldklimp i början av november. Det är bara att erkänna att jag nästan i samma sekund som jag fick veta att jag var gravid började planera framtiden, dels själva graviditeten och dels för att vara tvåbarnsmamma.

Nu har jag plötsligt kastats tillbaka till något som känns som en helt annan framtid, även om det var den som gällde fram tills för 5 veckor sedan. Det känns så bittert att jag inte längre har behov av alla saker som jag redan tänkt ut gällande exempelvis dubbelvagn, dagis för lilleman, mammakläder under sommaren. Nu får vi ta ett hopp tillbaka i tiden och fortsätta den planering vi hade innan testet visade positivt. Skit också!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar